Erbjudande: Nu får du 30% rabatt på årsabonnemang Driva (första året) – passa på!

Skapa en klickvänlig annons i Heymo Ads på 5 minuter!

Heymo Ads gör att du enkelt kommer igång med din annonsering på Google. Men för att de som ser din annons ska klicka sig vidare till din hemsida så behöver du en klickvänlig annons. Att skapa en säljande annons är som tur enkelt i Heymo Ads, men ibland kan det vara bra med några konkreta tips. Här kommer ett tips på hur du lyckas med din annons på under 5 minuter!

Du vill ha fler klick till din hemsida och med det fler kunder. Inga konstigheter. Men bara för att din annons syns högst upp på Google så betyder det inte att de som söker automatiskt klickar på din annons. Vi kikar på ett exempel för att se vilken skillnad en klickvänlig annons faktiskt gör.

Låt säga att du har googlat på en snickare i Halmstad. Vilken av dessa två annonser hade då klickat dig vidare på?

eller…

Om vi börjar med den första annonsen, så är det bra att se att de vill hjälpa dig och att de är bäst i branschen. Men inom vad och vad vill de hjälpa dig med? Detta är ingen ovanlig annons men tyvärr genererar den inte särskilt många klick i och med att den är otydlig.

Annons två däremot. Här får du direkt veta att det är Halmstads bästa snickare vilket låter lovande! Du får också direkt information kring att de har mycket erfarenhet, nöjd kundgaranti och de uppmanar dig att höra av dig så hjälper de dig med ditt problem. Betydligt mycket bättre – de här snickarna känns tillförlitliga och som ett intressant alternativ!

Så skapar du en klickvänlig och säljande annons

1. Skriv en rubrik som fångar sökaren

Har du exempelvis en frisörsalong och finns med under sökordet "frisör" så är det bra att klura på vad som är viktigt för den som söker (alltså en potentiell kund!). Är det var ni ligger som spelar roll? Er expertis, att ni erbjuder herrklippning eller att ni har drop-in? Lyft det tillsammans med salongens namn så att kunden direkt ser vem avsändaren är och att ni har drop-in på er salong.

2. Skriv en undertext som…

a) Säger varför ni är ett bra val

Varför ska den som söker välja just er? Har ni många års erfarenhet, ett bra erbjudande, bra priser eller kanske ska ni lyfta vad ni erbjuder? Som exempelvis:

"Utbildade frisörer och barberare. Boka online. Drop in för barnklippning!"

eller…

"Trendig salong i Halmstad City – kostnadsfri styling efter din klippning!"

b) Uppmanar till handling

Till sist är det viktigt att uppmana till handling. Vad ska kunden göra? Som i exemplet ovan, där uppmanar vi att boka online – perfekt! Du kan också skriva "Välkommen in och boka din tid", "Ring oss för tidsbokning" eller "Specialerbjudande just nu!" som uppmanar sökaren att klicka sig vidare för att få mer information.

Nu är det din tur! Sätt av fem minuter för Heymo Ads och använd dem till att se över din annons så att du får valuta för din annonseringsbudget. Med enkla medel kan du bli favoriten på de sökord du önskar!

Uppdatera din annons

Har du inte Heymo Ads? På vår hemsida kan du läsa mer om Heymo Ads och hur du kommer igång.

Följ Heymobloggen för att bli inspirerad och ta del av våra bästa tips och idéer!

Kom igång med din hemsida och förverkliga dina drömmar!

Ledigt domännamn?

Fyll i det önskade domännamnet och se om det är ledigt.