Aktivera din e-post hos G suite
I den här guiden går vi igenom hur du aktiverar de e-postadresser du har beställt från G Suite. Att aktivera din e-postadress är enkelt gjort och beskrivs i tre steg nedan.
Vill du beställa e-post från G Suite? Om du inte har hunnit att beställa dina e-postadresser så kan du läsa mer om hur du gör i beställningsguiden.
Steg 1
Efter att du har lagt din beställning i G Suite så kan det ta upp till 24 timmar innan vi har skapat upp dina e-postadresser. När det är gjort skickar vi ett mail till dig till den e-postadress som står på ditt Heymokonto.
Öppna det mailet och klicka på länken till ditt adminkonto.

Steg 2
Nu öppnas inloggningssidan för G Suite. Här loggar du in med ditt adminkonto och med de uppgifter som visas i mailet du fick av oss, se nedan för ett exempel.

Steg 3
När du har loggat in visar Google en ruta där du behöver godkänna deras villkor. För att aktivera din e-postadress behöver du godkänna dessa villkor. När du gjort det kommer en ny ruta upp där du ombeds att ändra ditt lösenord för e-postadressen.
När du har genomfört de steg Google ber dig att genomföra är ditt e-postkonto aktivt.
Har du fler e-postadresser?
När du har aktiverat ditt e-postkonto så behöver du upprepa steg 1 - 3 i den här guiden för alla dina e-postadresser. Anledningen är att en specifik e-postadress blir aktiv först när du har loggat in och godkänt villkoren för den adressen.
Behöver du hjälp med G Suite eller dina e-postadresser? Då är du mer än välkommen att kontakta vår support. Kontakta gärna supporten inloggad i Heymo så att vi får den information vi behöver för att kunna hjälpa dig på bästa sätt!
Mer om G Suite hittar du i denna guide:
Kom igång med din hemsida och förverkliga dina drömmar!
Ledigt domännamn?
Fyll i det önskade domännamnet och se om det är ledigt.