Erbjudande: Nu får du 30% rabatt på årsabonnemang Driva (första året) – passa på!

Välj G Suite som din e-postleverantör

Vill du ha en e-postadress som matchar ditt domännamn och som är enkel att hantera? I Heymo kan du enkelt köpa till Googles e-posttjänst, G Suite. G Suite är, enligt oss på Heymo, en av marknadens bästa e-posttjänster & eftersom vi vill ge dig en proffsig upplevelse så är G Suite ett självklart val!

Varför ska du använda G Suite som e-posttjänst?

Med G Suite får du inte bara tillgång till en e-postadress utan som en bonus får du ett helt företagspaket. I företagspaketet ingår dokumenthantering och redigering, Drive, Kalender och mycket mer.

Med G Suite kan du med andra ord:

  • Skicka och ta emot e-post med din professionella e-postadress, t.ex info@dittföretag.com.
  • Dela kalendrar och enkelt schemalägga möten och händelser.
  • Samarbeta i realtid i dokument, kalkylark och presentationer online.
  • Lagra och säkerhetskopiera filer på ett säkert sätt i molnet.
  • Gå med i videomöten från din laptop eller en annan enhet.

Vad kostar G Suite?

Som kund i Heymo kan du enkelt beställa G Suite direkt i vårt verktyg. Kostnaden varierar beroende på om du har ett års- eller månadsabonnemang för din hemsida. Har du exempelvis ett årsabonnemang på hemsidan så betalar du per år även för G Suite och samma gäller vid månadsabonnemang, se nedan.

Kostnad för G Suite:

  • Årsabonnemang – 468 kr/år och e-postadress (exklusive moms).
  • Månadsabonnemang – 39 kr/mån och e-postadress (exklusive moms).

Nedan kan du läsa mer om hur du kommer igång med G Suite i Heymo och hur du enklast hanterar dina e-postkonton.

Så kommer du igång med G suite!

Att komma igång med G Suite är enkelt. Men innan du gör det behöver du säkerhetsställa att du uppfyller två kriterier:

Steg 1

Logga in på din hemsida hos Heymo.

Steg 2

Klicka på Mer i huvudmenyn och gå till Kontrollpanelen.

Steg 3

Scrolla ner till rubriken E-post och välj Lägg till e-postadresser för det domännamn du vill ha e-postadressen kopplad till.

Steg 4

Klicka på Lägg till ny e-postadress.

Steg 5

Fyll nu i vilken e-postadress du önskar att ha samt uppgifter för adressen. Vid rubriken Alternativ e-postadress behöver du uppge en adress som:

  • Inte är densamma som står på ditt Heymokonto.
  • Inte använder samma domännamn som e-postadressen du beställer.

Steg 6

Nu ser du en översikt där du kan hantera “roller” för dina e-postadresser, lägga till nya e-postadresser, se priset för dina adresser samt gå vidare för att beställa adresserna. Se bild nedan.

Observera att rollen kontoägare inte går att ändra i efterhand. Den adress som har rollen kontoägare är den adress dit Google skickar viktig information.

Steg 7

I nästa steg ser du beställningsöversikten. Här slutför du köpet genom att välja Genomför köp.

Nu kan det ta från någon timme upp till ett dygn för e-postadresserna att skapas upp. Innan adresserna har skapats upp kan du inte hantera dina e-postadresser och då visas följande meddelande i Kontrollpanelen under E-post.

När adresserna är skapade får du ett mail och då kan du hantera dina e-postadresser.

Steg 8

För att dina e-postadresser ska fungera så behöver du aktivera dem. Det gör du genom att logga in på dina adresser och godkänna Googles användarvillkor. När adresserna är skapade skickar vi ut ett mail med instruktioner kring hur du går tillväga.

I vår aktiveringsguide hittar du mer information kring hur du aktiverar dina e-postadresser.

Bra att veta!

  • Om du har köpt tre adresser och tar bort en. Då har du en “ledig” adress som du kan lägga till valfritt domännamn på din hemsida.
  • E-postens löptid följer abonnemangets löptid på din hemsida. Det vill säga, att om hemsidans abonnemang löper ut så löper även e-posten ut.

Så hanterar du dina e-postadresser!

Steg 1

När dina adresser är aktiva hanterar du dem i Kontrollpanelen som du hittar under Mer i huvudmenyn. Under rubriken E-post väljer du Hantera e-postadresser.

Steg 2

I den här vyn kan du enkelt lägga till nya e-postadresser, hantera roller samt redigera dina befintliga e-postadresser.

Steg 3

Under Redigera kan du byta lösenord, ändra adress samt ta bort e-postadressen. Adressen som har rollen kontoägare går emellertid endast att ta bort om du först tar bort alla andra e-postadresser.

Nu hoppas vi att du har all information du behöver för att enkelt kan komma igång med G Suite i Heymo!

Behöver du hjälp med G Suite eller dina e-postadresser? Då är du mer än välkommen att kontakta vår support. Kontakta gärna supporten inloggad i Heymo så att vi får den information vi behöver för att kunna hjälpa dig på bästa sätt!

Mer om G Suite och hur du kommer igång hittar du i dessa två guider:

Kom igång med din hemsida och förverkliga dina drömmar!

Ledigt domännamn?

Fyll i det önskade domännamnet och se om det är ledigt.