50% rabatt de 3 första månaderna på årsabonnemang – använd koden 3offheymo i kassan!

Äntligen enkelt att annonsera på Google!

Vill du lyckas på nätet? Då ska du annonsera på Google. Nu har vi tagit fram ett superenkelt sätt för dig att göra det – låt oss presentera Heymo Ads!

Heymo Ads

Vad är Heymo Ads?

Vill du synas högt upp i Googles sökresultat när en potentiell kund söker efter just det som du kan erbjuda? Då ska du annonsera med Google Ads (f.d. Google Adwords). Idag söker nämligen 9 av 10 svenskar på Google innan de ska köpa en tjänst eller en produkt, och då är det viktigt att de hittar dig och ditt företag.

Google Ads upplevs av många som är tidskrävande och krångligt. Det kan ta tid att få de resultat du hoppas på. Därför har vi i samarbete med Google tagit fram ett helt unikt verktyg, Heymo Ads, som gör det mycket enklare att annonsera på Google.

Heymo Ads innebär

  • Intelligent automatisk optimering och annonsering. Du behöver inga förkunskaper kring annonsering och du slipper allt krångel med budgivningar, quality score, kampanjer och annat som du annars måste arbeta med i Google Ads!
  • Att du själv kan bestämma hur mycket du vill spendera
  • Att du kan pausa eller justera annonseringen när du vill
  • Att du bara betalar för faktiska klick

Så här funkar det:

  1. Du anger vad du gör, vilka sökord du vill synas på och i vilket geografiskt område.
  2. Heymo Ads skapar en annons åt dig.
  3. När någon söker efter det du gör i den region du verkar, så ser Heymo Ads till att din annons får optimal synlighet i Googles sökresultat.

Du behöver aldrig gå in i Google Ads verktyg, utan jobbar smidigt och enkelt direkt i Heymo. Slipp krångel och nå enkelt de kunder som letar efter dina varor eller tjänster!

Varför ska du använda Heymo Ads?

Heymo Ads är perfekt för dig som vill annonsera digitalt och inte har några förkunskaper i Google Ads. Eftersom de flesta googlar inför ett köp eller en bokning är det smart att se till att du syns i Googles sökresultat.

Heymo Ads är för dig som:

  • Snabbt vill komma igång med annonsering på Google
  • Vill få fler besökare eller kunder
  • Inte har några förkunskaper om digital annonsering
  • Enkelt vill kunna se och följa resultat
  • Vill betala för faktiska klick
  • Vill ha snabb och hjälpsam support

Förväntningar & resultat

Med Heymo Ads är det enkelt att nå ut till din målgrupp. När betalningen är genomförd och din annons börjar att visas på Google kan du förvänta dig följande:

  • Heymo Ads intelligenta optimering hittar de sökord som ger dig allra bäst resultat och flest klick. Du slipper alltså allt jobbigt arbete med budgivning, kampanjer och annat som Google Ads kräver och du kan fokusera på dina resultat!
  • Du kommer få kostnadseffektiv och relevant trafik till din hemsida som över tid kommer bli bättre och bättre.
  • Dina resultat kan variera beroende på vilken budget du valt, vilka sökord du vill synas på, din annonstext och var du vill synas, rent geografiskt.
  • Varje klick på din annons är från någon som faktiskt sökt efter en vara eller tjänst med dina angivna sökord. Om du tittar på söktermer i den utökade rapporten och hur stor visningsandel du har så vet du hur många besökare som attraherats.
  • Heymo Ads intelligenta optimering hjälper dig att hitta andra relevanta och liknande sökord för att förbättra dina resultat.
  • Du behöver ge Heymo Ads minst två dagar innan du kan se resultat. Normalt tar det några månader för ett konto att bli optimerat på bästa sätt eftersom det krävs en del data innan Heymo Ads lärt sig vad som ger dig bäst resultat.

Så kommer du igång

Så här kommer du igång med Heymo Ads i fyra enkla steg:

1. Logga in på Heymo

Klicka på “Mer” i menyn och sen "Marknadsföring".

2. Välj sökord och var du vill synas

När du första gången kommer in i Heymo Ads får du ange information som kommer att ligga till grund för din annons, som geografi och sökord. Det är alltså de sökord som din annons kommer att baseras på. Heymo Ads kompletterar sedan detta med relaterade sökord baserat på tusentals sökningar.

3. Välj din budget

Ange därefter din budget. Hur mycket vill du annonsera för varje dag? När så många har klickat på din annons att din budget är slut för dagen kommer din annons att plockas bort för att sedan visas kommande dag igen. Du kan när som helst justera din dagliga budget utifrån de resultat du uppnår.

4. Betala & kom igång

Du fyller enkelt på ditt konto med ditt betalkort direkt i Heymo Ads. Summan lagras som en pott och du kan när som helst ändra, pausa och uppdatera dina kampanjer och budget när du är inloggad i Heymo Ads.

Vad innebär intelligent automatisk optimering?

Tack vare den senaste tekniken får du inte bara ett analysverktyg utan också en högra hand som hjälper dig att skapa din annons. Verktyget arbetar dygnet runt och lär sig av tusentals andra sökningar som görs dagligen för ett bättre resultat.

Bakom kulisserna hjälper Heymo Ads dig att:

  • Skapa en uppsättning kampanjer. Kampanjerna är dynamiska och baseras på Googles så kallade ranking av din hemsida samt ett antal "sökkampanjer" som utgår från den information du angivit, så som sökord och annonstext.
  • Hitta de sökord som är bäst för just din verksamhet, utöver de sökord du redan angett.
  • På väldigt kort tid komma igång med annonseringen, utan att du behöver lära dig ord som annonsgrupper, budjustering, quality score med mera (som du behöver kunna om du annonserar med Google Ads).
  • Löpande arbeta med din annonsering och utföra nödvändiga åtgärder som att lägga till sökord som saknas samt ta bort sökord som inte är relevanta.
  • Identifiera när och hur du bäst får resultat med din annonsering!

Vad kostar Heymo Ads?

Hur mycket du vill spendera bestämmer du helt själv. Vi brukar rekommendera att du sätter en daglig budget på minst 50 kr för att Heymo Ads ska kunna göra att bra jobb. Men oroa dig inte, du har full koll på ekonomin och betalar bara när någon klickar på din annons!

  • Du bestämmer själv din budget & kan ändra den när du vill
  • Du betalar bara för faktiska klick
  • Vi rekommenderar att du lägger minst 50 kronor/dag
  • Du betalar 20% i hanteringsavgift

Heymo Ads tar ut en hanteringsavgift

I Heymo Ads slipper du fasta månadsavgifter och dyra timarvoden och betalar bara en hanteringsavgift på 20% av din annonsbudget.

När du skapar din första annons lägger du in dina kortuppgifter. Varje gång du sätter in pengar på ditt annonseringskonto drar Heymo Ads hanteringsavgiften på insatt belopp. Detta sker per automatik och du kan enkelt se i beställningsvyn hur mycket avgiften motsvarar i kronor.

Ny kund? Google ger dig 750 kronor att annonsera för!

För att du ska få en riktigt bra start ger Google dig som är ny kund 750 kronor när du laddar ditt konto med minst 500 kronor. Summan läggs till på din budget när du gör din första betalning.

Vanliga frågor

  1. Hur arbetar Heymo Ads när jag angett mina sökord?

    Heymo Ads kommer direkt att sätta upp ett antal kampanjer på Google med hjälp av dina konto- och annonsinställningar. Därefter kommer verktyget att justera kampanjerna så att du får så mycket relevant trafik som möjligt för din budget.
  2. Vad avgör kostnaden för ett klick/sökord?

    Konkurrensen spelar stor roll. Hur många andra företag är det som är med och budar för att visas på samma sökord som dig? Och vad de är beredda att betala?

    Har du en begränsad budget kan det därför vara bättre att ange lite smalare och färre sökord och därefter prova dig fram.
  3. Är hanteringskostnaden exkluderad eller inkluderad i den kostnad som visas per sökord?

    Dagsbudgeten som du sätter för din annonsering inkluderar även din hanteringskostnaden (20% av din budget), men i resultatlistan är den kostnaden exkluderad. Där ser du endast vad du får betala för respektive sökord och klick.
  4. Hur länge ska jag vänta innan jag ändrar min annons?

    Det vore bra om du väntar i minst två dagar. Om du inte ser de resultat du önskar kan du, efter två dagar, se över annonsen och de sökord du angett. Har du exempelvis skrivit “målare” och annonserar bara i Kungsbacka så kanske du ska prova att utöka ditt område till Halland.
  5. För vem passar Heymo Ads bäst och vem borde använda Google Ads?

    Heymo Ads passar dig som:
    • Erbjuder en vara eller tjänst och som inte kräver många olika och avancerade annonser eller som vill annonsera på produktnivå.
    • Som inte har några förkunskaper.
    • Som enkelt vill komma igång.
    • Som har en liten budget.
    • Som snabbt vill nå ut till fler kunder.
    Har du tid och kunskap och vill kunna skräddarsy dina annonser och budgivningar så kan Google Ads vara för dig.
  6. Kan jag sätta ett maxbelopp på vad jag är villig att betala för ett klick?

    Tyvärr kan du inte sätta ett maxbelopp för vad du tycker att ett klick är värt. Den automatiska optimeringen hjälper dig att hela tiden välja de sökord som kostar minst för att hålla nere kostnaden – vi vill att du ska lyckas med din annonsering!
  7. Hur kan det komma upp sökord i vyn med sökord jag betalar för som jag själv inte har angett?

    Den intelligenta optimeringen som Heymo Ads använder skapar per automatik upp olika kampanjer baserat på den informationen och de sökord du angivit för din annons. Tillsammans med hur Google ser på din hemsida och resultaten i de organiska sökningarna försöker Heymo Ads att hitta liknande sökord som just din målgrupp använder.
  8. Kan jag välja bort sökord som jag inte vill synas på?

    Ja, det gör du enkelt genom att ange dem som negativa sökord. För att göra det klickar du på “Er annonsering” och “Avancerade inställningar” där du kan lägga till negativa sökord.
  9. Om jag bara vill synas på specifika sökord och inga andra hur gör jag då?

    Skriva in de sökord du vill visas på. Om det är några sökord du verkligen inte vill synas på kan du komplettera med negativa sökord. Vill du exempelvis synas på “plåtslagare” men inte på “jobba som plåtslagare”? Lägg in “Plåtslagare” som ett sökord och därefter ”jobba” och ”anställning" som negativa sökord.

Tips & hjälp

Här hittar du ett gäng bra tips som kan vara till nytta för dig som redan arbetar med Heymo Ads eller som precis ska börja.

Budgettips

  • Det är dags att höja din budget när du tycker att du har en bra CPC (Cost per Click eller snittkostnad per klick på annons).
    Exempel: Om ditt mål för CPC är 10 kronor (vad du tycker att ett klick till din hemsida är värt) och du nu ligger på 6 kronor så vet du att din annons levererar. För att få fler visningar och personer som klickar sig vidare till din hemsida kan det vara nödvändigt att höja din dagsbudget.
  • Om du får en hög CPC (snittkostnad per klick på annons) är det dags att se över hur relevant din annons är gentemot de sökord du skrivit in. Med andra ord, om någon söker på “Frisör”, motsvarar då din annons det som personen letar efter? Lyfter du frisör i rubriken? Och om pris är viktigt, framkommer det då att ni just nu har ett bra erbjudande?

Sökordstips

  • Om du vill kan du lägga till negativa sökord. Låt säga att du driver en golfbutik och inte vill synas när någon söker på Volkswagen Golf, välj då “Volkswagen” som ett negativt sökord.
    Så gör du: Klicka på “Er annonsering” och “Avancerade inställningar” där du kan lägga till negativa sökord.
  • Heymo Ads hjälper dig att hitta fler relevanta sökord som liknar de sökord du angivit. Är det något av de sökorden som du absolut inte vill synas på kan du lägga till dessa som negativa sökord.
  • Tänk på att inte lyfta geografi bland dina sökord. Vilka du vill rikta dig till lyfter du under “Var ni vill synas”. Så skriv inte “Snickare Uppsala” som ett sökord eftersom Uppsala redan är angivet under vart du vill synas. Fokusera istället på de ord som du tror att dina kunder kommer att söka på.

Förbättra dina resultat

  • Vill du få ännu bättre resultat bör du först tänka på hur konkurrensen ser ut för de sökord du angivit. Om det är ett väldigt vanligt sökord som “frisör” får du gissningsvis betala mer för att synas eftersom det är många som vill synas på just det sökordet.
    Är du trots den insikten inte nöjd med din annonsering kan du prova att:
    • Ändra dina sökord
    • Ändra var du vill synas
    • Ändra texten i din annons
    • Lägg till negativa sökord
  • Vill du ha ännu fler visningar kan du prova att öka den geografiska räckvidden för din annons. Kanske ändra från ortsnamn till län, om det är logiskt för verksamheten. Du kan också se över dina sökord och lägga till fler som beskriver din verksamhet.

Tänk på

  • Försök att varje vecka gå in och analysera hur din annonsering går. Kanske behöver du lägga till fler sökord eller förändra din budget. Har du nyss ändrat din budget? Ha då lite tålamod och vänta minst några dagar (gärna en vecka) innan du förändrar din annonsering.
  • Med Google Trends kan du snabbt se vilka sökord som är mest populära i ett specifikt geografiskt område.
    Exempel: Hur många i Sverige söker på frisör? Du får då en översikt kring hur många i Sverige som söker på just frisör. Du kan också få mer detaljerad information kring exempelvis de län där flest söker på frisör. Google Trends är ett bra tips om du vill komplettera med nya sökord men är osäker på vilka!

Har du inget konto? Då skapar du det enkelt här!

Fick du inte svar på dina tankar eller funderingar? Hör gärna av dig till vår support, inloggad på din hemsida eller i chatten på heymo.se.

Kom igång med din hemsida och förverkliga dina drömmar!

Ledigt domännamn?

Fyll i det önskade domännamnet och se om det är ledigt.